W poniedziałek 25 kwietnia  2022 r. uczniowie klas I-IV uczestniczyli w ciekawej wycieczce do Poznania. Celem wyjazdu było poznanie historii i zabytków tego największego w Wielkopolsce miasta.

Zwiedzanie zaczęliśmy w najstarszej części Poznania – Ostrowie Tumskim. Tam czekała na nas pani przewodnik, która opowiedziała o tym, jak powstał gród i jak wyglądało miasto w początkach swego istnienia. Oprowadziła nas po katedrze i jej podziemiach, widzieliśmy miejsce pochówku pierwszych Piastów.

Kolejnym etapem wycieczki był Stary Rynek z jego największą atrakcją – koziołkami na wieży ratuszowej, o których krąży ciekawa legenda. Na poznańskim rynku podziwialiśmy piękne kamieniczki i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Stąd wyruszyliśmy do mieszczącego się niedaleko Rogalowego Muzeum Poznania, żywego centrum poznańskiej tradycji i kultury. W kameralnej, swobodnej atmosferze uczniowie mieli możliwość uczestniczenia wraz z Rogalowym Mistrzem w pokazie wyrabiania rogali świętomarcińskich. Warsztaty dały nam także możliwość zapoznania się z elementami gwary poznańskiej oraz wysłuchania legendy o św. Marcinie.  Na zakończenie wszyscy otrzymali Certyfikaty Rogalowego Czeladnika i skosztowali rogali świętomarcińskich. Nieopodal muzeum znajduje się Fara Poznańska, więc nie omieszkaliśmy zwiedzić tego pięknego kościoła.

Ostatnią z atrakcji było Nowe Zoo – drugi pod względem powierzchni ogród zoologiczny w Polsce. Widzieliśmy tam m.in. słoniarnię, która jest największą i najnowocześniejszą w naszym kraju.

Wycieczka bardzo nam się podobała, tym bardziej, że zakończyła się pobytem w restauracji MC’Donalds. Niewątpliwie jeszcze długo będziemy żyli wrażeniami, których dostarczył nam ten wyjazd.