Ośrodek Wychowania Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M. Skłodowskiej-Curie
w Przyjmie realizuje projekt:

„Nasi mali odkrywcy – wsparcie dla ośrodków wychowania przedszkolnego z Gminy Golina!”, nr FEWP.06.07-IZ.00-0018/23

Projekt wdrażany w ramach Priorytetu FEWP.06 Fundusze europejskie dla Wielkopolski
o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie FEWP.06.07 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).

Celem projektu jest wspieranie poprawy jakości edukacji w ośrodkach wychowania przedszkolnego (OWP): Przedszkolu Baśniowy Dworek oraz oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej (SP) w Golinie, SP w Kawnicach, SP w Przyjmie oraz SP w Radolinie poprzez organizację
 i prowadzenie dodatkowych zajęć indywidualnych i grupowych wspierających w zakresie wyrównywania i rozwijania szans 257 dzieci (113K, 144M), doskonalenie i rozwijanie kompetencji 19 nauczycieli (19K) z terenu Gminy Golina (województwo wielkopolskie) oraz zakup wyposażenia
i pomocy dydaktycznych w terminie od 01.07.2024 r. do 30.06.2027 r.

Wsparcie w ramach projektu skierowane jest do następujących osób:

• 257 dzieci w wieku przedszkolnym (113K, 144M), w tym:

– 3 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (2K, 1M)

– 1 dziecko z niepełnosprawnością (1M)

• 19 nauczycieli (19K)

w tym w Ośrodku Wychowania Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. M. Skłodowskiej –Curie w Przyjmie:

– 30 (9K) dzieci w wieku przedszkolnym, w tym 2 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (2K)

– 2 nauczycieli (2K)

W Ośrodku Wychowania Przedszkolnego przy Szkole Podstawowej Szkole Podstawowej
im. M. Skłodowskiej-Curie w Przyjmie wdrożone zostaną następujące działania:

– Realizacja zajęć grupowych korekcyjno-kompensacyjnych dla 2 dzieci (2 os. x 1 grupa, łącznie 90h)

– Realizacja zajęć grupowych z logopedą dla 2 dzieci (2 os. x 1 grupa, łącznie 90h)

– Realizacja zajęć grupowych rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne dla 2 dzieci (2 os. x 1 grupa, łącznie 90h)

– Realizacja zajęć grupowych rozwijających kompetencje cyfrowe z programowania dla 16 dzieci (8 os. x 2 grupy, łącznie 180h)

– Realizacja zajęć grupowych z kodowania dla 16 dzieci (8 os. x 2 grupy, łącznie 180h)

– Zakup pomocy dydaktycznych

– Realizacja warsztatów rozwijających gliniarskich w przedszkolu dla 30 dzieci (15 os. x 2 grupy)

– Szkolenie Kodowanie i programowanie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej- innowacja pedagogiczna dla 1 nauczyciela

– Szkolenie Zabawy w kodowanie dla 1 nauczyciela

– Szkolenie Obsługa i kreatywne wykorzystanie aplikacji z zakresu TIK w edukacji dla 1 nauczyciela

– Szkolenie Przygoda z robotyką- roboty w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolne dla 1 nauczyciela

– Szkolenie Sztuczna inteligencja w edukacji dla 1 nauczyciela

– Realizacja wyjazdu edukacyjnego do Poznania do Rogalowego Muzeum i Muzeum Czekolady dla 30 dzieci

– Realizacja wyjazdu edukacyjnego do Poznania do Ogrodu Zoologicznego dla 30 dzieci

– Realizacja wyjazdu edukacyjnego do Poznania do Laboratorium Wyobraźni dla 30 dzieci

Główne rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu:

– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – minimum 80%.

– Liczba dzieci, które uczestniczyły w dodatkowych zajęciach/eventach/wycieczkach w edukacji przedszkolnej 100%.

Wartość projektu: 1 196 893,21 PLN

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 957 514,56 PLN

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *